• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lollo123

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Det här med att man får avslag på en ansökan pga ”för nya” skulder, hur långt tid ska det ha gått sedan senaste lånet?
Är ett lån som man tog för 1,5 år för nytt?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja, kan man göra det direkt, eller är det att man måste vänta?
Jag tänker att du får gå på deras motivering till avslaget. Är det att du tex inte gjort tillräckligt för att bli av med dina skulder så får du jobba på det innan ny ansökan osv.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det här med att man får avslag på en ansökan pga ”för nya” skulder, hur långt tid ska det ha gått sedan senaste lånet?
Är ett lån som man tog för 1,5 år för nytt?
Jag hade en del lån som bara vara några månader gamla men jag fick visa att jag använt dom till att betala andra lån så min sanering fick godkänt.
Hade jag lagt dom på spel el konsumtion så hade utfallet kanske blivit annorlunda.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Jag hade en del lån som bara vara några månader gamla men jag fick visa att jag använt dom till att betala andra lån så min sanering fick godkänt.
Hade jag lagt dom på spel el konsumtion så hade utfallet kanske blivit annorlunda.
När under processen var du tvungen att visa detta?
Innan inledande eller var det när betalplan skickades ut och långivarna fick säga sitt?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Jag skickade in med hjälp av budget- och skuldrådgivaren. Så han skötte skrivandet. Så får ge han en blomma sen om allt går igenom. :)
Men TROR att folk som skickar personligt brev gör detta efter dom fått papper från Kfm att dom mottagit anmälan om skuldsanering. Där står det även ett "målsnummer" eller vad man ska kalla det som man då använder sig av så det kommer till
rätt handläggare.

Jag såg det i Poit på Måndagen att jag fått inledande på Fredagen veckan innan. Det var dagen hon ringde. Fick brevet om det på Tosdagen tror jag det var. Inget telefonsamtal eller något.
Jag skickade mitt personliga brev samtidigt som ansökan. Inte en aning om det hjälpte mig men jag fick skusan beviljat iaf.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag tror inte att dina borgenärer informerades om din omprövning. Det är bara om betalplanen ändras som de blir informerade.
Nej, så var det inte. Alla mina borgenärer meddelades. Detta fick jag även kopia om. Info gick ut till samtliga om att jag hade ”ansökt om att få betala mer”.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nej, så var det inte. Alla mina borgenärer meddelades. Detta fick jag även kopia om. Info gick ut till samtliga om att jag hade ”ansökt om att få betala mer”.
Jaha, alla mina tre omprövningar har inte förmedlats till mina borgenärer.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jaha, alla mina tre omprövningar har inte förmedlats till mina borgenärer.
Nä. Det är kanske olika. Jag fick meddelat mig av handläggaren att min ansökan gick ut till alla mina borgenärer, vilket ja själv tyckte var onödigt då ja själv ”ansökte om att få betala mer”. Fyra av mina borgenärer hade svarat att dom ansåg att jag skulle betala mer, men därefter meddelade likväl Skusan (efter deras uträkning) att ja likväl inte skulle betala mer… Lite snopet för mina borgenärer kan ja tycka…
Dom kunde lika väl ha skitit i att först skicka ut min ansökan till borgenärerna utan istället skicka ut min ansökan med KF:s ställningstagande, vilket då visade på att jag hade gjort rätt med att skicka in omprövning, men att betalutrymmet inte var tillräckligt högt för att generera ett bifall.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp